Veel gestelde vragen (F.A.Q.)

1. Prijzen en omzetbelasting (btw)


Alle bestellingen worden verzonden vanaf ons centrale logistieke centrum in Duitsland. 

Facturen worden door OrthoDepot altijd uitgeschreven in euroen met de Nederlandse btw.

We kunnen ook facturen uitschrijvenzonder btw als u ons uw Europese btw-nummer (bijvoorbeeld “NL999999999B99”) opgeeft aan het eind van het bestelproces.

Binnen de Europese Unie worden bestellingen altijd geleverd zonder belastingen. Er zijn daarom geen invoerheffingen of -kosten.



2. Wat zijn de bezorgkosten?


EUgratis verzending (met UPS) voor bestellingen van meer dan € 200,00 nettowaarde. Anders slechts € 9,90 voor verpakking & verzending*. 

Bekijk alle verzendkosten voor elk Europees land op "verzend- en betalingsvoorwaarden".

Internationaal (niet-EU): Neem alstublieft contact met ons op voor meer informatie over verzendkosten buiten de Europese Unie. Voor deze bestellingen zalgeen btw worden berekend.        

Voor erg zware of grote artikelen kunnen extra verzendkosten worden berekend. Neem alstublieft contact met ons op voor meer informatie.  



3. Wat is de levertijd?


Gemiddelde levertijd: binnen 2-3 werkdagen. Afhankelijk van het land van levering kunnen leveringen soms tot 5 werkdagen in beslag nemen.

Wanneer een artikel bij het plaatsen van de bestelling niet op voorraad is en moet worden nageleverd, zal OrthoDepot alle extra verzendkosten voor deze deelleveringen op zich nemen.

Neem bij zeer urgente bestellingen contact met ons op om de levertijd op te vragen voordat u de bestelling plaatst.



4. Welke betaalmethoden zijn er?


Voor klanten (orthodontisten, tandartsen en klinieken) uit Europa bieden wij ook de volgende betaalmethoden aan:

Factuur (betaling per bank of overschrijving naar onze zakelijke rekening)

SEPA-automatische afschrijving  

 
Betaal met creditcard  (MasterCard, Visa, American Express):  

Op het moment van de aankoop in de webshop wordt het totaalbedrag inclusief btw direct met uw creditcard verrekend.

Bij de levering ontvangt u een factuur voor de totale aankoop.
 
Als bepaalde artikelen niet direct kunnen worden geleverd, worden deze later met een pakbon (zonder herberekening) nageleverd.
 
Als u bij uw bestelling uw Europese btw-nummer heeft doorgegeven, wordt de btw na controle op uw creditcard bijgeschreven.

 

5. Hoe kan ik contact met OrthoDepot opnemen? 
 
Als u vragen, opmerkingen of suggesties heeft, aarzel dan niet om telefonisch contact met ons op te nemen op nummer +49 911/274 288-15 of om ons een e-mail te sturen naar info@orthodepot.eu